21 lutego 2013

Sernik z żurawiną..


 Sernik waniliowy z żurawiną, z dodatkiem mleka...

SKŁADNIKI:
 1kg sera białego w kostce
5 jajek
1 budyń waniliowy
1 aromat waniliowy
garść żurawiny
słodzik / miód
1 szklanka mleka
5 łyżek mleka w proszku
1 łyżeczka kakao

PRZYGOTOWANIE:
Białka z odrobiną soli ubijamy na sztywną pianę. 
Żółtka, słodzik, budyń, aromat i mleko w proszku - miksujemy.
Stopniowo do masy dodajemy ser i mleko - cały czas miksując.
Masa nie musi być idealnie gładka!
Z masy odkładamy 4 łyżki - dodajemy kakao i miksujemy. Następnie dodajemy łyżkę piany i mieszamy.
Masę serową wlewamy do formy (tortownica, blaszka, forma do mufinków),
masą z kakao robimy kleksy.
Następnie górę posypujemy żurawiną.
Sernik pieczemy godzinę w temperaturze 180stopni, 
następnie temperaturę skręcamy do 150st i jeszcze pieczemy od 20 minut.

Jeśli ktoś lubi żurawinę, można jej dodać sporo do masy, nie tylko na "górę".



5 komentarzy:

  1. Od 40 minut się piecze ;-), a jak wyrósł - jestem w szoku - prawie wylatuje mi z dużej tortownicy :-). Nigdy żaden sernik tak mi nie urósł. Mam nadzieję, ze później nie opadnie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam taką starą kuchenkę Ewa, i piecze się w niej super, chociaż serniki raczej opadają.. no ale wychodzą bardzo smaczne :) a jak Tobie wyszedł?

    OdpowiedzUsuń
  3. Sorki, że dopiero odpisuję .
    Wyszedł bardzo smaczny, troszkę opadł, ale na prawdę bardzo malutko.
    Dziś zakupiłam kilogram sera i na weekend znowu będę go piec :-) .

    OdpowiedzUsuń