9 stycznia 2013

Tiramisu brzoskwiniowe


SKŁADNIKI:
paczka okrągłych biszkoptów 
paczka biszkoptów podłużnych (użyłam Paryskich o smaku morelowym - z Biedronki)
puszka brzoskwiń w zalewie 
kakao do posypania, ewentualnie tarta czekolada,
 
masa z mascarpone i żółtkami:
300g serka mascarpone 
5 żółtek 
5łyżek cukru,
 
masa ze śmietanka i serkiem: 
200ml śmietanki 30% 
200g serka mascarpone,
3 białka 
3 łyżki cukru 

2 łyżeczki żelatyny + wrzątek,
wywar kawowy do namoczenia biszkoptów: 
1,5łyżki kawy rozpuszczalnej,
2 łyżeczki cukru 
30ml wódki

PRZYGOTOWANIE:
* tortownicę wykładamy folią, dookoła pionowo układamy podłużne biszkopty (ja moje odrobinę skróciłam), poziomo na dnie - biszkopty okrągłe, plus w szczeliny pokruszone, tak by dno było całkiem przykryte!
* jajka sparzamy. Żółtka z cukrem ucieramy nad parą, następnie dodajemy ser mascarpone i dalej mieszamy na gładką masę śmietankę z cukrem miksujemy, gdy zgęstnieje dodajemy ser, białka i znów miksujemy. Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku i dodajemy do masy (ja dodaję przez siteczko) - mieszamy kawę z cukrem zalewamy wrzątkiem, mieszamy do rozpuszczenia. Dodajemy wódkę, znów mieszamy brzoskwinie kroimy wg uznania - u mnie plastry
* na biszkopty delikatnie wlewamy kawę, te pionowe też odrobinę polewamy(1/2). Układamy warstwami: kawałki brzoskwiń masa z serkiem i żółtkami okrągłe biszkopty, również kruszymy by cała warstwa była zakryta! znów polewamy kawą masa ze śmietaną i serkiem kawałki brzoskwiń kakao i czekolada do posypania

RADY:
* użyłam tortownicy o średnicy 20cm 
* zamiast wódki można dodać standardowo likier amaretto 
* biszkopty można moczyć w kawie i układać na tortownicy, ja zawsze robię jak w przepisie wyżej 
* warstwa z serkiem i żółtkami tężeje około dwóch dni, inaczej się rozlewa, dlatego jeśli ktoś chce szybciej spróbować, proponuję dodać żelatynę, lub zrobić deser w salaterkach a nie w tortownicy 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz