16 grudnia 2019

Tort czekoladowo - wiśniowy

Piekę ciasta, serniki, biszkopty, 
ale nigdy wcześniej nie robiłam tortu.
Zaopatrzyłam się w kilka podstawowych rzeczy, 
by móc ten tort upiec, złożyć i ozdobić..
Tak więc przedstawiam Wam mój pierwszy tort :) 
nieidealny, ale jestem z siebie zadowolona :)




przepis na IDEALNY  biszkopt zaczerpnięty ze strony


składniki na biszkopt - użyłam rantu, średnica 16cm
4 jajka
160g cukru
120g mąki pszennej
40g skrobi ziemniaczanej

frużelina wiśniowa:
450g wiśni mrożonych
1 szklanka cukru
1.5 łyżki skrobi ziemniaczanej
200ml wody

krem czekoladowy:
500g serka mascarpone
350ml mleka skondensowanego
100g czekolady gorzkiej

drip czekoladowy:
50g czekolady mlecznej
50g czekolady gorzkiej
100ml mleka skondensowanego



przygotowanie:

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę.
Mąki przesiewamy, dodajemy do masy i delikatnie mieszamy.
Rant obkładamy papierem do pieczenia, wylewamy masę.
Biszkopt pieczemy ok 50 minut w temperaturze 160 stopni.
(biszkopt wyszedł wysoki na 9cm)
Biszkopt dzielimy na 4 części.

Wiśnie i cukier zalewamy 100ml wody, podgrzewamy do rozpuszczenia cukru.
Skrobię ziemniaczaną mieszamy w 100ml wody, wlewamy do wiśni.
Mieszamy do uzyskania odpowiedniej gęstości.

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z odrobiną mleka skondensowanego, studzimy.
Mascarpone ubijamy z mlekiem skondensowanym na puszysty i gęsty krem,
na koniec dodajemy roztopioną czekoladę i jeszcze chwilę miksujemy. 
W razie potrzeby można dosłodzić cukrem pudrem.

Biszkopt składamy następująco:
blat - 1/3 kremu - 1/3 frużeliny wiśniowej - blat
powtarzamy warstwy do wykończenia produktów

Tort "tynkujemy" kremem, i dekorujemy dripem oraz kremem używając szprycy. 
Można ozdobić słodkościami, perełkami, brokatem - wg fantazji :)

( Dodatkowo użyłam kremu mascarpone bez dodatku czekolady )

Z tortu wychodzi 12 kawałków - SMACZNEGO!




zapraszam na moją stronę FB  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz