6 kwietnia 2013

Ciasto cytrynowe - z otrębami i serem



SKŁADNIKI:
6 łyżek otrębów
1 budyń śmietankowy lub waniliowy
5 małych jaj
kostka sera 250g
1 łyżeczka proszku do pieczenia
skórka z dwóch cytryn
100ml zaprawy cytrynowej (można użyć soku z cytryny)
słodzik

PRZYGOTOWANIE:
Białka z odrobiną soli ubijamy na sztywną pianę.
Z cytryny ścieramy skórkę - ja użyłam i małej i dużej tarki.
Otręby, budyń, żółtka, słodzik, proszek, zaprawę i ser - dokładnie miksujemy.
Następnie dodajemy skórkę z cytryny, białka - i delikatnie mieszamy.
Masę nakładamy do formy - delikatnie posmarowałam ją olejem i posypałam otrębami.

Ciasto pieczemy 1,5 godziny w temperaturze 180stopni.





5 komentarzy:

  1. otreby zmielic?i upiec w keksowce?
    Niusiulek

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe połączenie i przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. otrębów nie zmieliłam, nie mogłam znaleźć młynka :p tak, w keksówce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie robię ;)
    ciasto w piekarniku :P

    OdpowiedzUsuń
  5. oj dawno nie jadłam :P napisz jak wyszło :)
    ono jest lekko mokre, także bez obaw :)

    OdpowiedzUsuń